Pauli Juhani Pitkänen

Sateenkaari

Raamatussa kerrotaan erityisistä liitoista maan ja taivaan välillä. Näistä liitoista yksi on savisilmälle näkyvä, eli liitto Nooan kanssa. Jumalan salaisuuteen kuuluu se, että näkyvä kätkee sisälle näkymättömän. Näkyvä on ohjaamassa ihmistä näkymättömään. Jumala loi maailman kuutena päivänä ja lepäsi seitsemännen. Liittojen tekemisessä voidaan eroittaa Kristuksen lunastustyö uutena liittona, johon sisältyy kaikki liitot maan ja taivaan välillä ja josta alkoi maailman kuudes päivä ja odotamme suurta juhlaa, eli sabatin päivän lepoa. Liittojen alkuunpanija on Kaikkivaltias Jumala.

NOOAN LIITTO

»Ja Jumala sanoi Nooalle ja hänen pojilleen. Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.»
(1. Moos. 9:8–17)

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (15 kommenttia)

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Milloin tämä liiton merkki on nähtävissä. Varmaan moni on huomioinut, että siihen tarvitaan sadetta ja aurinkoa. Näillä asioilla on myös vahva hengellinen kuva, kun puhutaan armokasteesta ja Kristus auringosta. Näissä merkeissä ihminen lihana pelastuu, eikä joudu hukkumaan.

Johanneksen ensimmäisessä näyssä avautuu sateenkaaren sisältö, mitä on näkymätön lihalle, mutta ei Hengelle.

Taivaallinen jumalanpalvelus

1 Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut -- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle: "Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."

2 Siinä samassa olin Hengen vallassa. Näin, että taivaassa oli valtaistuin ja sillä valtaistuimella istui joku, 3 joka loisti kuin jaspis ja karneoli. Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen smaragdinvärinen hohde. 4 Tämän valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentäneljä valtaistuinta, ja niillä istui kaksikymmentäneljä vanhinta, joilla oli yllään valkeat vaatteet ja päässään kultaseppele. 5 Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly. Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä, 6 ja sen edessä oli myös ikään kuin lasinen, kristallin tavoin kimmeltävä meri.

Valtaistuimen edessä ja ympärillä oli neljä olentoa, jotka sekä edestä että takaa olivat täynnä välkehtiviä silmiä. 7 Yksi muistutti leijonaa, toinen nuorta härkää, kolmannella oli kuin ihmiskasvot, ja neljäs näytti lentävältä kotkalta. 8 Näillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, jotka olivat molemmilta puolin täynnä välkehtiviä silmiä. Taukoamatta, päivin öin, nuo olennot lausuvat:

-- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias! Hän oli, hän on ja hän on tuleva.
9 Aina kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimellaan ja joka elää aina ja ikuisesti, 10 nuo kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyvät maahan hänen valtaistuimensa eteen ja osoittavat hänelle kunnioitustaan -- hänelle, joka elää aina ja ikuisesti. He asettavat seppeleensä valtaistuimen eteen ja lausuvat:

11 -- Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu. (Ilm. 4)

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Mitä Nooa syötti arkissa dinosauruksille?
Ai niin, mistä se vesi tuli?

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Jospa dinosaurukset olivat kuolleet sukupuuttoon jo ennen vedenpaisumusta. Maailmahan tosin on vain noin 6000 vuotta vanha eikä sen luomisesta vedenpaisumukseen asti kovinkaan pitkää aikaa kulunut, joten dinosaurusten kausi on ollut erittäin lyhyt.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

"Mitä tulee sitten dinosaurusten laajamittaiseen tuhoon niin meidän näkemyksemme on, että merkittävin tekijä dinosaurusten laajamittaisessa tuhoutumisessa oli globaali Nooan tulva, noin 4500 vuotta sitten.
"
http://www.kreationismi.fi/vedenpaisumus/milloin-d...

"Nooa ei ottanut arkkiin kaikkia lajeja, vaan pari jokaista luotua baraminia1. Tämä pätee myös dinosauruksiin. Näin Nooa ei ottanut arkkiin noin 668 dinosauruslajia vaan baraminien edustajat (1. Moos. 6:20), joiden lukumääräksi on arvioitu 55."

http://www.kreationismi.fi/vedenpaisumus/miten-din...

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Maailmalle luotiin muistaakseni ajan käsite vasta kolmantena päivänä. Jumala antoi maailmalle ajan ja ottaa ajan kerran pois. Silloin siirrytään ensimmäisen ja toisen päivän ajattomaan aikaan.

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Vedenpaisumuksessa ei kannata tarttua lillukanvarsiin, kuten entinen pääministerimme Lipponen sanoi, vaan tarttua ydinasiaan. Mikä se ydinasia sitten on? Se on Nooan saarna, joka muistaakseni kesti 120 vuotta.Sitäkin tärkeämpi on saarnan uskominen, koska se oli saarnaa pelastumisesta. Vain kahdeksan sielua pelastui vedenpaisumuksesta.

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Lamppaat kuulevat hyvän paimenen äänen ja seuraavat sitä.

Johanes kertoo ilmestyksessään luku 4: 2 Siinä samassa olin Hengen vallassa. Näin, että taivaassa oli valtaistuin ja sillä valtaistuimella istui joku, 3 joka loisti kuin jaspis ja karneoli.

Jumala on kirkkauden ja rakkauden Henki. Suosittelen lukemaan luvun ajatuksen kanssa,

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Miten siirtyminen näkyvästä näkymättömään on mahdollista. Johannes näki, että taivaan ovi on auki. Jeesus ilmestyi Patmosluodolla Johannekselle. Kristus on avannut oven taivaaseen ja voi sen avata ihmiselle. Minä olin Hengen vallassa. Johannes kirjoitti ylös, mitä näki ja kuuli.

Jumala ei elä raamatun sivuilla, vaikka sieltä saadaan Jumalan vanhurskauttava tahto selville."Puustavi kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

Henki on minulle tehnyt eläväksi alla olevan. Henki vaikuttaa tänäkin päivänä.

1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

Matti Siikala

Hyvää lasten ja rauhan juhlaa kaikille!

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Kiitos, sitä samaa toivotan minäkin.

Matti Siikala

Poistaisitko kaikki kommenttini?
Kiitos.

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

Poistin, mutta jätän Joulurauhantoivotuksen. Ei niissä kommenteissa mitään vakavaa ollut, normaalia keskustelua. Hyvää Joulua Sinulle ja kaikille Joulunlapsen Siunausta, jotka käyttävät aikaansa blogeihini. !

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

"Kun ihmissuku lisääntyi, myös ihmisen pahat teot ja väkivalta valtasivat alaa. Niinpä Kaikkivaltias lyhensi ihmisen elämän enintään 120 vuoteen (1. Moos.6:3) ja lopulta katui sitä, että oli luonut ihmisen:"
(Siionon Lähetyslehti nro 1 Tammikuu 2015 Noa)

Älkää heitä kuunnelko, koska Kristusta vastaan rikkonut ei tunne tilaansa ja rakkaus Kristukseen on yksipuolista. Sillä
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon.Toinen Piet. 2

Luuk.16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus. >> Jakeen lisätiedot
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Jumalan valtakuntaan on väkisin tunkeutujia, vaikka he ovat rikkoneet valtakuntaa vastaan.
Herodias ja Herodes saattoivat Johanneksen pään pölkylle. Väärät opettajat tarjoavat lautasella kuollutta kristusta, koska ovat rikkoneen Pyhän Hengen yhteyttä vastaan maan päällä, maan ja taivaan välillä. Ruumiista on pää on kaulasta katkaistu. Heidän kauttaan murhattu, mutta Ylösnoussut Kirkastaa valtakunnan sanomaa, että Nooan arkissa pelastuu

Käyttäjän PauliJuhaniPitknen kuva
Pauli Pitkänen

"Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget , onko ne Jumalasta vai ihmisestä." Kun Saul tarjosi Davidille sotavarustuksen, joka oli samankaltainen, mitä Paavali luettelee. Daavid ei niissä viihtynyt. Kun hengellisessä tilaisuudessa omavanhurskan esitelmöijä puhuu lähimmäisen kohtaamisesta,(Päivämies 18.2.2015) niin fariseuksista sanotaan, että oppikaa niistä, mutta älkää seuratko heidän elämää.

Saul vainosi Davidia, ja yritti tappaa, johon voidaan lukea ihmisen ajaminen sellaiseen tilanteeseen, että ihminen itsensä tappaa. David toimi toisin, kun eli Jumalan rakkaudessa.Kun ihminen elää Pyhän Hengen yhteyden vastaisessa suhteessa, ja pitää Kristuksen päätä vadilla, hän on Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Kristus on näkyväisten ja näkymättömien Luoja. Salavuodessa eläminen tarkoittaa Jumalan läsnäolon vastaista elämän muotoa ja Pyhien asioiden saastuttamista. Kristus on tie, totuus ja elämä. Jumalan valtakunta totuuden patsas ja perustus. Samuel sanoo sanoo Saulille, että olet hyljännyt Jumalan, niin Jumala hylkää Saulin.

Saul tarvitsee esirukouksia.

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset